Bezpłatny dojazd

Strefa Edukacji

WUT Racing Team

Team WUT Racing składa się z pasjonatów motoryzacji, studiujących na wielu wydziałach Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej. Współpracujemy, żeby stworzyć nowy, jeszcze szybszy i bardziej konkurencyjny bolid. Łączy nas jeden cel: zwycięstwo w zawodach Formula Student. Aktualnie przy projekcie pracuje około 50 osób, które dzielą się na dział techniczny oraz marketingowy.

Historia naszego koła to stworzenie 2 bolidów WUT1 oraz WUT2 z kilkukrotnymi modyfikacjami. Każda modyfikacja miała na celu wychwycenie słabszych punktów oraz wprowadzenie kolejnych ulepszeń. Aktualnie trwa faza konstrukcyjna trzeciego bolidu, w którym zastosujemy wiele innowacji, takich jak zmiana jednostki napędowej oraz konstrukcji nośnej, co sprawi, że nasz bolid będzie mógł rywalizować o najwyższe lokaty.
Nasze bolidy od zawsze posiadały rozwinięte pakiety aerodynamiczne, składające się ze wszystkich elementów charakterystycznych dla bolidów wyścigowych. WUT 3 bardzo silnie walczy o podwyższenie poprzeczki poprzez wprowadzenie wielu niewielkich elementów aerodynamicznych testowanych w tunelu aerodynamicznym.

Dotychczas odwiedzaliśmy kilkukrotnie zawody we Włoszech, Węgrzech, Czechach oraz tor Silverstone w Wielkiej Brytanii. Jednymi z lepszych zawodów były zmagania we Włoszech, gdzie uzyskaliśmy wysoką 15 lokatę. Pozycja w rankingu FS zależy od wielu czynników, pośrednio od budżetu, aczkolwiek mocno stoimy w pierwszej połówce stawki, wyprzedzając ponad 250 zespołów.

E-MOTO AGH

E-Moto AGH to zespół studentów Akademii Górniczo-Hutniczej pracujący nad terenowym motocyklem elektrycznym. Konstruktorzy łączą naukę z przyjemnością. Terenowy motocykl elektryczny E-Moto AGH to pierwszy taki pojazd w Polsce. Zastosowanie alternatywnego źródła energii daje przewagę nad pojazdami z silnikiem spalinowym, eliminując nie tylko problem zanieczyszczenia, ale też hałas towarzyszący pracy silnika. Najważniejsze parametry motocykla: innowacyjne rozwiązanie, czyli silnik w piaście tylnego koła o mocy 8 kW, baterie Li-Ion, zasięg: ok. 100 km/1h (w terenie), rama autorskiej konstrukcji z Cro-Mo, wahacz autorskiej konstrukcji ze stali S355, obudowa z włókna węglowego, komputer pokładowy,  dedykowana aplikacja na smartfona, prędkość maksymalna: 80 km/h.

Studenci z Krakowa rywalizują w międzynarodowych zawodach SmartMoto Challenge. Konkurs, który doczekał się już 5 edycji, z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a w jego organizacje angażują się największe firmy motoryzacyjne.

W 5. edycji wydarzenia E-Moto AGH zaprezentowali swój terenowy motocykl elektryczny. Kolejna, 6. edycja przewiduje budowę motocykla elektrycznego przystosowanego do rajdów Dakar. Ambitni studenci są właśnie na etapie projektowania zupełnie nowej konstrukcji. Gotowy pojazd ma zostać zaprezentowany w czerwcu. Wcześniej, na Warsaw Motorcycle Show zespół pokaże swój aktualny motocykl.